A Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ) Székházban Végh Orsolya egészen újszerű módon kalauzolt el minket a storytelling világába.
A nagyon sokszínű és igazán kalandos életutat maga mögött tudó Orsolya először tartott magyar nyelven február 23.-án ilyen interaktív előadást.
Egy jó történet mindig előnyös a termék kínálásakor és a brand építésekor is. Ezért a pr- és kommunikációs szakemberek mára már valószínűleg mindannyian tisztában vannak a storytelling fontosságával a marketing és a kommunikácó szakterületén. Ez alkalommal azonban, a szigorú szakmai korlátok helyett, a téma egy teljesen más látószögből kapott megvilágítást.
Az előadás három blokkjában a story-t és a telling-et egymástól elválasztva láthattuk. Elsőként a story, vagyis maga a történet, került górcső alá. Megtudhattuk honnan ered a mesemondás, mi annak pszichológiája, boncolgattuk a kérdést: „Ki írja életünk történetét? És, ha nem mi, akkor hogyan szerezhetnénk vissza az efölötti a kontrollt.”
Ezt követte Joseph Campbell történetmesélési modellje egy életúttal illusztrálva. Majd egy belső utazásos vizualizációs gyakorlat segítségével mi is rápillanthattunk, hol tartunk jelenleg a saját történetünkben. Az érintőleges, elméletibb rész magáról a storytellingről szólt. A történetéről, elemeiről, tanulási stílusokról, a maximum 7 kronológiai pontról és arról, hogy egy különleges perspektíva, hogyan tesz hozzá a történethez. Majd, hogy ezeket a gyakorlatban is megfigyelhessük, egy történetet hallottunk, amelyben ez a tudás egyesült.
A storytelling, erről az oldaláról megvilágítva, egy ősi tudásba engedett bepillantást, amit mi emberek az ősidőktől fogva hozunk magunkkal. Ma pedig már úgy tűnik, a pr és marketing szektorban is szerepet kap. De talán pont ez bizonyítja azt is, hogy a hatása bennünk él.
Gócza Sára