A Z-generáció az online megjelenő cikkeket tartja a legmegbízhatóbbnak, ezt követik a nyomtatott magazinok, és csak a harmadik helyen vannak a közösségimédia-felületek – írja Gulyás Balázs a Média1-en megjelent elemzésében.
Az Eurostat, az Európai Unió statisztikai főigazgatósága 2022-es tájékoztatása alapján, a 16 és 74 év közötti európai uniós polgárok közül 10-ből közel 9 használta 2021-ben az internetet legalább egy alkalommal 3 hónapon belül.Ez az egyik legnépszerűbb kulturális tevékenység volt, ideértve többek között az online hírolvasást is. Az internetes böngészők 72 százaléka olvasott online híroldalakat, hírmagazinokat vagy újságokat. Ez 2016-hoz képest 2 százalékpontos emelkedést jelent, tehát az online hírfogyasztás népszerűsége tovább nőtt az EU-ban.
2021-ben a legmagasabb érték Finnországban (93%), Litvániában (92%), Csehországban (92%), Horvátországban (90%), valamint Görögországban (90%) volt a tagországok közül. Ezzel szemben a legalacsonyabb ez az arány Romániában (59%), Németországban (62%), Franciaországban (63%), Olaszországban (64) és Belgiumban (67%) volt. „Az adott időszakban online híroldalakat a hazai lakosság 87 százaléka olvasott. Ennek fényében elmondható, hogy ilyen téren az élmezőnyben van Magyarország” – mondta el Károly Róbert pr-szakértő, marketingtanácsadó, a Károly Róbert PR & Marketing alapítója.