Legalábbis erre utalnak azok a lépések, amelyek során kormányhoz kötődő orgánumokat karcsúsítanak vagy megszüntetnek. Az ellenzéki színezetű, de valójában baráti hangvételű sajtó finomhangolású kormányzati befolyásolása sem kifizetődő már, s a tavaszi választás után e pénznyelő platformokat is sorra elhagyja a NER. A kormány propagandistái a közösségi médiában látják a folytatást, azonban ott a függetlenséget élvező szerkesztőségekkel és újgenerációs médiahasználókkal körülvéve kell működni, ami már nem homogén terület, ott valódi versenyben kell működni. A Telex munkatársa, Előd Fruzsina kitínő összeállítást készített erről.
Írása elején 5 pontban foglalja össze a jelenlegi helyzetet:
- A Fidesz a megalakulása óta kiemelt figyelmet fordít a médiára. A hangsúly néhány választási vereség után még nagyobb lett, Orbánéknak szinte rögeszméjükké vált, hogy a sajtó barátságtalansága okozta a kudarcokat.
- A párt az évek során számos stratégiát kipróbált médiahátországának megteremtésére és erősítésére: alapított, einstandolt, bezáratott, átállított. Az egyes ciklusokban más-más irány dominált, de végeredményben sikerült elérni, hogy a hagyományos sajtó jelentős részét kontrollálják.
- Csakhogy mire eljutottunk idáig, megváltozott a világ, a létrehozott óriásportfólió gyorsan veszít a jelentőségéből, miközben fenntartani rettenetesen drága.
- A mostanában érkező hírek a kormánymédia karcsúsításáról már az új idők szelét jelentik, amelyekben „pénzégetőkre nincs szükség”, és hatékonyabban kell költeni a forrásokat. Emiatt további racionalizálásra is lehet számítani.
- A „liberális elfogultsága” miatt sokat kárhoztatott közösségi média viszont paradox módon remek terepet biztosít relatíve olcsón
Később megállapítja, hogy „piaci alapon aligha fenntartható a kormányközeli portfólió nagy része, az állami forrásokat viszont érdemes ott költeni, ahol a legnagyobb elérés vásárolható belőlük. Ez pedig ma már sokkal inkább a Facebook, mint a kísérleti jellegű pénznyelők és az elavult struktúrában működő dinoszauruszok. Hosszú utat járt be a Fidesz médiastratégiája, mire eljutott abba a furcsa helyzetbe, hogy a minduntalan liberális elfogultsággal vádolt közösségi média vált a legélesebb fegyverré a párt propaganda-eszköztárában.”