Christoph Schwennicke, a Corint Media ügyvezetője egy cikkben figyelmezteti a szakmát a veszélyre. Véleménye szerint a hagyományos média ismét nagy, évszázados hibát készül elkövetni – írja aq Média1.
„A kiadók első nagy hibája az volt, hogy ingyen tettek fel tartalmaikat a netre” – erre a megállapításra jutott Christoph Schwennicke, a Corint Media közös jogkezelő ügyvezetője a Süddeutsche Zeitungban megjelent írásában. Mint azt a Corint Media ügyvezetője kifejtette, jelenleg éppen sok kedvező változást láthatunk a kiadók javára:
„A sajtókiadói jogok védelme mellett az Európai Unió digitális piacokról szóló jogszabálya is egy tisztességesebb verseny jogi alapjait igyekszik megteremteni. Az Egyesült Államokban teljesen más viták folynak a digitális vállalatok felelősségéről és arról, ki és hogyan értékesítheti tartalmakat. De főleg azt kell kiemelni, hogy a streaming-szolgáltatók (mint például a Netflix és az Amazon) rászoktatták a felhasználókat az előfizetéses modellre. És a felhasználók most már hajlandóak a minőségért fizetni is a világhálón.”