Bár a világon sokféle turisztikai kártya, kedvezményeket nyújtó városkártya működik, évtizedek óta, a HungaryCard – amely a turisztikai látnivalókra és más szolgáltatásokra épül, a közlekedéstől a szállásokon át egészen a múzeumi belépőkig – több tekintetben unikum.
Országos, a belföldieket megcélzó kártya a világon mind a mai napig csak Magyarországon létezik – hangsúlyozta Gál Gábor, a kártya atyja, kibocsátója.
A Hotelinfo Kft. 1991-ben indult. Akkor a piacon még nem volt olyan katalógus, amely bemutatta volna a hazai szállodákat, azok elérhetőségét és árait. Az ingyenes katalógus évről-évre népszerűbbé vált, és felmerült annak igénye, hogy azok a turisták, akik ezt használják, valamilyen megkülönböztetésben részesüljenek a szolgáltatóktól – azaz kedvezményt kapjanak.
Az első kártya 1995-ben látott napvilágot, az évek folyamán folyamatosan bővült a partnerek száma, akik meglátták ebben az eszközben a vendégcsalogatás eszközét. Ma nem ritka az 50-100 százalékos kedvezmény sem, a majd ezernyi partner az ország teljes területét lefedi. Idéntől nem a naptári rend szerint haladunk, bármikor veszi meg valaki, az aktiválástól számított 365 napon keresztül érvényes.
A kártya átruházható és általában két felnőtt részére nyújtja a kedvezményeket. A családok számára néhány napos program ajánlókat is megterveznek a katalógusban, hogy a vevők még jobban kihasználják az előnyöket.
Bár otthon többnyire a hölgyek készítik a süteményeket, kevés a nő a cukrászszakmában, és még kevesebb a mester, – gyakran hangzik el ez a megállapítás szakmai rendezvényeken is – bár az arány az utóbbi időben javulni látszik. Amikor Koch Gáborné Danica 1976-ban letette a mestervizsgáját, még ritkaságszámba ment nők körében a mester titulus.
Mára az egyik legelismertebb meghatározó személyiséggé vált Danica a honi cukrász szakmában. Időközben felértékelődött e szakma, más területeken sikert elérő, diplomás emberek váltottak foglalkozást, hogy a bölcsészet vagy az orvostudomány gyakorlása helyett a tökéletes krémes vagy macaron készítésén ügyködjenek nap, mint nap.
Danicát a rendszerváltás után a Cukrász Ipartestület szakmai elnökének választották, nevéhez fűződik az Év Fagylaltja verseny, valamint a Dobos-díj is. A mai napig azt a cukrászdát viszi, ahol annak idején kitanulta a szakmát – ez is ritkaság. Ars poeticájának vallja, hogy üzlettulajdonosként és cukrászmesterként kövesse a régi tradíciókat, de nyitott az új irányzatok befogadására is.
1982 óta önálló kisiparosként sikeresen vezeti volt mestere üzletét, a III. kerületi Vörösvári úton.
Egyre gyorsabban változnak a cukrászati trendek, stílusok és a szakma divatossá vált, viszont nehéz találni lelkes eladót, olyan munkaerőt, aki szereti a vendéget. A minőséget tartja igazán lényegesnek, ami a munkafolyamat minden fázisában fontos.
Ha vodka, akkor Oroszország – legalábbis így volt ez régen. Egy év alatt 31 milliárd – ! – forintot költenek a magyarok vodkára – nos, ez a vevőkör biztos kíváncsi lesz egy új márkára a piacon. A MÚOSZ székházban a Bevilija Kft. mutatkozott be, amely egyebek között bolgár vodkát forgalmaz Magyarországon, illetve Szlovéniában, Szerbiában, Horvátországban, Szlovákiában és Csehországban.
A Kralska vodka igazi egyéniség az italok világában. Számos koktél variáció alkotható az itallal, mivel a klasszikus vodkán kívül számos különböző ízben -csoki, zöldalma, narancs, citrom, eper, mandula – kapható. A termékeket Plovdivban, a világ hatodik legrégebbi városában készítik. A cég követi a legdivatosabb italtrendeket és újabban ginnel is kirukkolnak – tudtuk meg a magyar forgalmazótól.
Tagjaink számos kérdést tettek fel a székházba érkező szakembereknek. A jó hangulatú szakosztály rendezvényt sütikóstoló zárta.
Elek Lenke