Nem a robotok, hanem a valódi ( vagy annak látszó ) emberek, színészek lesznek a jövő videoüzeneteinek szereplői. Köszönhető ez annak, hogy az eddig a médiapiacon mumusként emlegetett deepfake ( manupulált video ) etikus felhasználására szerveződnek cégek, köztük egy nagyon ígéretes magyar startup, a Colossyan – írja a Forbes magazin.
Meg kell ismerkedünk a szintetikus médiával, amitől persze az eddigi hamistási kísérletek miatt egyelőre ódzkodik a piac, de a Colossyan éppen azt bizonytja, hogy ez a technológia nagyon is jó és nyereséges célokat is szolgálhat. A lényeg, hogy stúdiójukban a megrendelő kiválaszthatja a számára szimpatikus megjelenésű színészt, majd megírja azt a szöveget, amit vele szeretne elmondatni, s a munkatársak elkészítik ez alapján a deepfake-t, amely lényegében egy személyes videoüzenet, video realese, ami az üzleti életben a reklámok, PR anyagok, prezentációk, stb. céljaira használható.
Amennyiben sikerül megoldani, hogy érzékeny, személyes adatok semmiképpen ne kerülhessenek felhasználásra, vagyis a technológiával ne lehessen visszaéléni, azt hamis üzenetek készítésére használni, akkor nagy jövő áll a három fiatalember, Kovács Dominik, Kovács Zoltán és Szabó Kristóf alapította Colossyan előtt.