Orbán Balázs a Miniszterelnökség stratégiai államtitkára szerint a hagyományos médiumok befolyása (újságok, tv-k és rádiók) jelentősen csökkent a közösségi média térnyerésével. Erről a Matthias Corvinus Collegium kétnapos konferenciáján beszélt, hozzátéve, hogy az egész világon jellemző, hogy a jelentőségüket vesztő orgánumok ezért politizálni kezdtek. A Magyar Nemzetnek adott interjújában kifejtette, hogy azok a médiafelületek, amelyeket néhány évtizeddel ezelőtt még a hiteles tájékoztatás szimbólumának tekintettünk – a New York Timestól a BBC-ig –, mára egyértelműen egy progresszív politikai program kiszolgálóivá váltak. Ezután érdekes okfejtésbe kezdett arról, hogy az említett médiumok azzal igyekeznek megtartani helyüket a piacon, hogy kifejezetten a progresszív–baloldali–liberális elképzelések politikai szócsövévé válnak. Szerinte a jobboldali véleményeket teljesen kiszorítják, ezért kell a konzervatív erőknek erre jobban figyelni a jövőben, vagyis – és itt következik a NER által számtalanszor hangoztatott érvelés – a jobboldalnak fel kell lépni a liberális túlsúllyal szemben. A hagyományos sajtó legalább 80 % át (Médiaworks, Tv2, Origó, 888.hu stb.) a befolyása alatt tartó magyar kormány szakembere szájából kissé furcsán hangzik, amit Orbán Balázs mondott, „…egyrészt fenn kell tartani a véleményszabadságot, ugyanis egy-egy kijelentés nem cenzúrázható ideológiai alapon, másrészt valamilyen módon biztosítania kell a jogszabálysértő véleményekkel szembeni fellépést.” Ezt akár ellenzéki véleménynek is tekinthetnénk, ha nem éppen a központosított médiavilág egyik képviselője mondaná.
A 444.hu cikkírója ehhez hozzáteszi, hogy a Magyar Nemzet nem kérdezte meg Orbán Balázst arról az ellentmondásról sem, hogy amennyiben a hagyományos média tényleg visszaszorulóban van, miért kölcsönöztek az állam felügyelete alatt álló bankok, mint az MKB vagy az Eximbank, tízmilliárdokat olyan hagyományos médiacégek megvásárlásához, mint a TV2, az Origo vagy a Mediaworks.