Vannak pillanatok, amit még szakértőként is nehéz elemezni. Van például valós értelemben vett médiapiac Magyarországon? Újságírás-e az, ami a kormányzati médiaholdingnál folyik? Urbán Ágnessel, a Mérték Médiaelemző Műhely kutatójával, egyetemi docenssel, a Budapesti Corvinus Egyetem Infokommunikációs Tanszékének vezetőjével a hvg.hu készített interjút.
Részlet a beszélgetésből:
„U. Á.: Őszintén, az orbáni logikának ezt a szintjét már nem tudom elemzőként értelmezni. Szerintem sokkal kényelmesebb volt az, amikor papíron még több tulajdonos volt, mert elfedte a valóságot. A holdinggal megtörtént a beismerés.
Egyetlen indokot tudok mondani a létrejöttére: Orbán azt érezte, bármit megtehet, még azt is, hogy ennyire látványosan központosítsa a hozzá hű médiát. A nevére vette, ami az övé. Ezzel pedig meg is üzente Habonyon, Vajnán, Mészároson és Schmidt Márián keresztül minden üzletembernek, hogy ő a főnök, az történik, amit ő akar.
hvg.hu: A TV2-t viszont nem szolgáltatták be.
U. Á.: Azt talán Orbán Viktor is érzi, hogy kereskedelmi, szórakoztató csatornát üzemeltetni több szakértelmet igényel, mint propagandalapot. Egy sikeres kereskedelmi tévéhez kreatív energiákra van szükség, azt nem lehet a gépsor mellett előállítani, mint a megyei napilapokat. Nem hiszem, hogy most van a Fidesz környékén olyan ember, aki megfelelően tudná működtetni a TV2-t.”
A teljes interjú >>>