Meghívó
A Kommunikációs és PR Szakosztály eseményére
Időpont: 2025. május 15. 17:00
Helyszín: MÚOSZ-székház (1064 Budapest, Vörösmarty u. 47/a)
Előadó: Dajka Gábor marketingszakértő, business coach, befektető, az Online Marketing és Pszichológia című könyv szerzője

A 21. század társadalmi és kommunikációs dinamikájának egyik legkifinomultabb eszköze a manipuláció. De manapság ez már nem csupán eszköz, hanem rendszer.
Talán nem mondunk újat azzal, hogy míg a meggyőzés nyílt érvekkel és tényekkel operál, addig a manipuláció – jellemzően – sötét. Játszik az érzelmeinkkel, kognitív torzításainkkal és a bizalmunkkal.
Egészen biztos, hogy újságíróként, pr-szakemberként, marketingesként mi magunk is a befolyásolás mesterei vagyunk. De ugyanakkor az áldozatai is lehetünk.
Nem újdonság az sem, hogy egyes reklámok finomhangolják a színválasztással, a háttérzenével a fogyasztók hangulatát, amitől nagyobb vásárlási kedvük lesz. Vagy egy politikai beszéd tempója, a politikus nyakkendőjének színe befolyásolhatja, mennyire tartjuk hitelesnek az előadót, vagy milyen érzésekkel emlékezünk vissza rá. A mesterséges intelligencia által támogatott hirdetések, hírcsatornák és közösségimédia-algoritmusok egyéni profilok alapján célzott tartalmakat mutatnak, amelyek egy buborékba tesznek minket, a saját kis világunkban tartanak, mentálisan izolálnak.
Ha valaki úgy gondolja, hogy az életét legtöbbször saját maga irányítja, annak még érdemesebb lesz megkapaszkodnia.
Meghívott előadónk segítségével nemcsak azt tudhatjuk meg, mi pontosan a manipuláció és milyen területeken jelenik meg, hanem azt is, hogyan van jelen a médiában, az online térben, a társadalom és a politika világában.
Nem ígérjük, hogy minden titokra fény derül! De garantáljuk, hogy néhány téma új árnyalatot kap, és az is világossá válik, hogyan ismerhető fel, ha minket manipulálnak, és ha mi manipulálunk. Sőt, azt is megtudhatjuk, hogy újságíróként és magánemberként mit tehetünk ellene, ha szükségesnek ítéljük.
A program ingyenes, regisztráció a muoszkprsz@gmail.com címen.