„Nem beszélünk mellé, a Magyar Hang most bajban van. A papírárak brutálisan megemelkedtek, egy év alatt immár harmadával nőtt a költség ráadásul euróban fizetünk. Hiszen 2022-ben itt, Európa közepén továbbra is külföldön, Szlovákiában nyomtathatjuk csak ki a lapot. Klasszikus hirdetés szinte nincs felületeinken, az online-on is csak »generált«-, filléreket, jóllehet: fontos filléreket hozó reklámok futnak” – írja a szerkesztőség közleményében, amit a Média1 is közöl.
A kormánykritikus újság ezért túlélő programot indít, új előfizetőket toboroz, mert semmiképpen nem akar árat emelni. A nyomtatott lap eladásából származik a szerkesztőség bevételének mintegy kilencven százaléka, ebből működtetik magát a lapot, a Hang.hu hírportált és készítik el a műsoraikat.
Nem csak a kormánykritikus Magyar Hangot érinti rosszul a mostani gazdasági helyzet – teszi hozzá a Média 1. Az infláció miatt a kormánypárti Mediaworks két nyomdáját is bezárta a magas inflációra és a kedvezőtlen hazai gazdasági helyzetre való hivatkozással, valamint még korábban munkatársakat is elbocsátottak több megyei lapjuknál, míg a FourFourTwo és a City7 című újságjaikat bezárták. A Michaeli, Schwartz & Brit Media is nehéz helyzetbe került: a Pesti Hírlapot napiból hetilappá alakította a papír megdrágulása miatt, míg a 168 Óra szinte valamennyi belső munkatársát elbocsátották és külsős, számlás partnerektől rendeltek tartalmakat a lapba. A kormánypárti Promenad24-nél és az ellenzéki Hírklikknél is nagy elbocsátások voltak. Az ellenzéki Alfahírnél és az N1TV-nél szintén nagy leépítés van.