A profit ellen papolnak, de a hirdetésekből profitálnak a kattintásvadász oltásellenesek. A Political Capital külsős szakértőkkel készített tanulmánya megállapította, hogy a gyógyszeripart profitéhséggel vádoló, a koronavírussal és az oltásokkal kapcsolatos összeesküvéseket és áltudományos alternatív gyógymódokat népszerűsítő oldalak és üzemeltetőik mind az oldalkattintások után fizető online hirdetések révén, mind termékeik árusításából jelentős profitra tesznek szert – írja az Átlátszó.
Csak az online hirdetésekből közel 4 milliárd forintnyi éves bevételre számíthat az általunk vizsgált majd’ száz egészségügyi dezinformációt terjesztő honlap – ez az összeg a legnagyobb kereskedelmi televízió 2020-as reklámbevételének másfélszerese. Az oltásszkeptikus Orvosok a Tisztánlátásért csoport körül különösen nagy elérésű és profitábilis dezinformációs és politikai hálózat alakult ki. Mivel az online hirdetési piacon a nagyvállalatok jelentős pénzeket költenek, akaratlanul is ők válnak az alternatív gyógymódokat és oltásellenes tartalmakat népszerűsítő, kattintásvadász oldalak fő szponzoraivá. Ez ugyanakkor könnyen orvosolható: a Political Capital közzéteszi azon oldalak listáját, melyek a hirdetés során kizárhatók a reklámokkal célzott felületek közül, ezzel elvágva ezen – sokszor életveszélyes egészségügyi álhíreket terjesztő – oldalakat pénzügyi forrásaiktól.