A nemrég a META nevet felvett Zuckerberg birodalom, a Facebook és az Instagram anyavállalata bejelentette, hogy januártól a hirdetők többé nem célozhatnak meg embereket olyan hirdetésekkel, amelyek érzékeny jellemzőikre vonatkoznak, például etnikai, politikai hovatartozásra, vallásra vagy szexuális irányultságra – írja az Axios cikke alapján a Telex.
Mindez a META tulajdonában lévő összes alkalmazásra vonatkozik, beleértve a Facebookot, az Instagramot, a Messengert és a Facebook Audience Network szolgáltatását is. A döntés már régen érlelődött, de eddig az volt az ellenérv, hogy nem lehet – még a hirdetések megregulázásával sem – korlátozni a szólás- és véleményszabadságot. Azonban ez év elején a cég már letiltotta a 18 év alatti felhasználók számára megjelenített, a kiválasztott célközönség valamilyen érzékeny jellemzőjére utaló, arra hajazó hirdetéseket. Most tovább lépnek, és a vállalat letiltja az azonos neműek házasságával, általában az LMBTQ kultúrával, a katolikus egyházzal és a zsidó ünnepekkel, valamint az egészségügyi tényezőkkel, politikai meggyőződéssel, a politikai szervezetekkel és személyiségekkel kapcsolatos hirdetéseket is.
Nem teljesen világos a cég szándéka, mivel a felsorolt témákkal az emberek sokat foglalkoznak a közösségi oldalakon, ezáltal a hirdetők továbbra is meg tudják találni azokat a kulcsszavakat, amelyekkel célzottan érhetik el a közönség egyes csoportjait. Ezzel kapcsolatban Graham Mudd, a META reklámokért felelős alelnöke azt mondta, hogy a vállalat elkötelezett amellett, hogy segítse a kisvállalkozásokat, a non-profit szervezeteket, hogy elérjék célközönségüket. Ebben például olyan eszközök lesznek hasznosak, mint a kiválasztottak földrajzi elhelyezkedése.
Az érdekképviseleti csoportok minden ilyen változtatáskor amellett érvelnek, hogy ezzel a pozitív üzenetek is nehezebben érnek majd célba. Mudd erre azt mondta, hogy igyekeztek kiegyensúlyozottan dönteni – olvasható a telex.hu-n.