Megérkezett az easyJet új velencei járata Ferihegyre, így 2016-ban már két új várossal bővült a legnagyobb brit diszkont légitársaság kínálata, 2017-ben pedig még egy desztináció, Amszterdam következik, tudta meg a REVISZ tudósítója a helyszínen, amikor ünnepélyesen, a szokásos vízsugár diadalívvel és aprócska, de a közismert velencei karneváli álarccal díszített tortával fogadta a Budapest Airport a járatot és laza olaszos személyzetét. A tudósító 15 évet dolgozott Ferihegyen a múlt század végén és a mostani legelején, de emlékezete szerint Ferihegyről Velencébe nem volt még repülőjárat!
Nagy ütemben bővíti budapesti hálózatát az easyJet. A legnagyobb brit diszkont légitársaság 2016-ba három új járatot jelentett be vagy indított el Budapestről, amivel 5-ről 8 városra bővült a légitársaság kínálata. Idén tavasszal Lyon, ezúttal pedig Velence került fel a budapesti térképre, 2017 februárjától pedig a holland fővárosba, Amszterdamba is lehet majd easyJet-járattal utazni. Az easyJet ezzel olyan fontos piacokat célzott meg, amelyek eddig hiányoztak, vagy még nagyobb kereslet mutatkozott, így az utasok sok esetben csak átszállással jutottak el a célállomásra.
William Vet, az easyJet regionális kereskedelmi vezetője úgy látja, hogy a magyar piac tele van lehetőséggel, ennek köszönhetően ért el az easyJet figyelemre méltó növekedést 2016-ban. „A Lyonba, Velencébe és Amszterdamba induló három új járattal együtt az easyJet már nyolc várost kínál, szabadidős és az üzleti útvonalakat egyaránt, megfizethető áron. Nagyon örülünk, hogy ma az új Velencéből érkező járatunkat ünnepelhetjük a Budapest Airporttal és utasainkkal együtt.”
London Gatwick, Berlin, Párizs, Genf és Bázel mellett azért is volt nagy jelentősége az idén tavasszal elindított lyoni járatnak, mert Franciaország középső régiója hosszú ideje hiányzó útvonal volt Budapestről. Lyon és környéke gazdag történelmi és kulturális kínálattal várja a látogatókat, emellett igen komoly banki és pénzügyi központ is. Lyonon keresztül télen könnyedén elérhetők a francia Alpok hatalmas sípályái. Velence ugyancsak népszerű desztináció, az easyJet ráadásul egész évben üzemeltet majd a Marco Polo nemzetközi repülőtérről heti három járatot Budapestre, így nemcsak a karneváli szezonban, illetve a nyári turista idényben látogatható a város, de a velencei kikötőből folyamatosan üzemelő tengerjáró hajóutak egész sora is könnyen elérhető lesz a magyar utazók számára.
Bogáts Balázs, a Budapest Airport járatfejlesztési vezetője szerint a jövő év február 6-án induló amszterdami járat már most slágergyanús lehet, Budapest és a holland főváros között heti három easyJet-járat közlekedik majd. Ezzel tovább erősíti pozícióját Budapesten az easyJet, amely forgalom alapján már most is az egyik legnagyobb szolgáltató a magyar piacon, tette hozzá a járatfejlesztési szakember.
Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója ezek után nagy örömmel jelentette be, hogy a járatnyitás alkalmából még nem volt olyan fotókiállítás, amit most nyit meg. A Facebookon ugyanis meghirdették, hogy azok, akiknek Amszterdamról, Velencéről, Lyonról van felvételük, küldjék el részükre. Óriási érdeklődés övezte a felhívást, és képek özöne érkezett be, amelyből nehéz volt a zsűrinek kiválasztania azokat, amelyeket mostantól nap mint nap láthatnak a Ferihegyre érkező és onnan induló utasok és az őket kisérők is, jelentette be Hardy Mihály.
A Budapest Airport Kelet-Európa legjobb repülőtere – az utasok szavazatai alapján ezt ismerte el a Skytrax 2014-ben, 2015-ben és 2016-ban. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. az AviAlliance GmbH (55,438%) által vezetett kanadai (21,228%) és szingapúri (23,334%) befektetőkből álló konzorcium közös tulajdonában áll. A repülőtér termináljai 2015-ben 44 légitársaságnak adtak otthont, amelyek 10,3 millió utast szállítottak 36 ország 95 repülőterére, 12,5%-os éves növekedés mellett. A Budapest Airport cargo forgalma 2015-ben 91 422 tonna volt. 2016 első kilenc hónapjában az air cargo növekedése elérte a 15,5 %-ot.
Timár Mátyás
A szerző felvételei