Nem hosszabbítják meg a Class FM frekvenciahasználati jogosultságát. Az országos kereskedelmi rádiós csatornára új pályázatot írnak ki, a Médiatanács döntése értelmében. A Class FM jogosultsága hét év után, idén novemberben jár le, a korábban Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó rádiót májusban vette meg a Sláger Rádió Zrt.
Új, országos kereskedelmi rádiós frekvenciaterv kidolgozására kérte fel a Médiatanács a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) hivatalát, miután idén novemberben az országos kereskedelmi rádió, a Class FM határozott időre szóló jogosultsága hét év múltán lejár. A médiatörvény szerint a jogosultság legfeljebb hét évre érvényes és egyszeri alkalommal– kérelemre – öt évre megújítható.
A Médiatanács – mint a rábízott médiaszolgáltatásra használható frekvenciakészlettel hatékonyan és felelősen értékgazdálkodó testület – feladata és joga dönteni a rádiófrekvenciák hasznosításáról. Mindez annak érdekében történik, hogy a változó piaci környezetet, a műsorszórási gyakorlatot és a technológiai fejlődést is figyelembe lehessen venni a frekvenciagazdálkodásban. Egy jogosultság lejáratakor a grémium minden esetben megvizsgálja a frekvenciakészlet értékét és összetételét – írja közleményében a Médiatanács.
A frekvenciahasznosítás kivételes esete az, ha az addigi szolgáltató újabb időszakra megkapja a használat jogát. A Class FM szolgáltatója a törvényi előírás szerint időben kérte az új szerződés kötését a lejáró jogosultságra. A tulajdonosi joggyakorlás körében a Médiatanács a médiaszolgáltatási jogosultságok megújítása során belátása szerint dönthet arról, hogy kíván-e élni a rendelkezési jogával, tehát hasznosítja-e a médiaszolgáltatási lehetőséget, és ha igen, akkor pályázati eljárást folytat-e le vagy változatlan feltételekkel megújítja a korábbi médiaszolgáltatási jogosultságot. A törvény alapján a kérelmet a Médiatanács a jogszabályok biztosította hatáskörében mérlegelése szerint bírálja el, és jelen esetben a kérelemnek nem adott helyt.
A Médiatanács a döntéssel egy időben gondoskodott új pályázati terv kidolgozásáról: év végéig egy bővülő vételkörzetű, új szolgáltatás pályázható majd, így nyitva marad a kapu a Class FM szolgáltatójának is – nyertes pályázat benyújtása esetén – a jelenlegi rádiózás folytatására. A Médiatanács felkérte a Hivatalt, hogy a jelenleg ellátatlan területeken vizsgálja meg az adóhálózat bővítésének lehetőségét, hogy ezáltal több tízezer magyar állampolgár számára lehetővé tegye egy országos rádiócsatorna elérését, az infokommunikációs javakhoz való hozzáférést.
A frekvenciaterv és a pályázati felhívás tervezetének kidolgozása néhány héten belül várható, a nyilvános közzététel helyéről a hatóság a honlapján és hirdetményben is beszámol. Mindkét dokumentum esetében több hét áll majd rendelkezésre az érdeklődőknek a véleményezésre. A tervezeteket a közzététel utolsó napjától számított 45 napon belül véglegesíti a Médiatanács, amelyben megjelöli majd a pályázati ajánlatok beadásának napját is.
Valamire készülhet a Danubius Rádió – olvassa el az ügyhöz kapcsolható korábbi írásunkat ITT!
Nem adja fel a Class FM tulajdonosa
Ahogyan arról tegnap az mmonline.hu alapján beszámoltunk, a Médiatanács nem hosszabbította meg a Class FM novemberben lejáró frekvenciaengedélyét. Az új pályázatot pedig még november előtt kiírják. Bár a rádiót idén májustól irányító új tulajdonosok reménykedtek a kedvező elbírálásban, de a döntés ellenére továbbra is hosszú távon terveznek. A Class FM-et működtető Advenio Zrt. elindul az új pályázaton, hiszen a tulajdonosok célja a folytonosság biztosítása a márka és a hallgatói bázis számára.
A tulajdonosok és a rádió vezetősége véleménye szerint jogi akadály nem merült fel a frekvencia engedély meghosszabbításával kapcsolatban. A Médiatanács döntéséről szóló hivatalos értesítés kézhezvételét követően az Advenio Zrt. megvizsgálja, hogy az mindenben megfelelt-e a Médiatörvény és az egyéb hatályos jogszabályok által előírt követelményeknek, vagy szükségesnek ítélik meg, hogy fellebbezzenek a Médiatanács döntése ellen – derül ki a cég közleményéből.
Michael McNutt, a Sláger Rádió Zrt. többségi tulajdonosa elmondta: „A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) döntése, amely felveti annak szükségességét, hogy a frekvenciadíj korrekt piaci árát határozzuk meg, előrelátható volt, hiszen annak idején a Sláger Rádió esetében is a piaci realitásokhoz igazították a díjat és így kaptunk frekvencia hosszabbítást”. McNutt megerősítette, hogy az Advenio Zrt. egyetértene ezen változtatásokkal és kész folytatni a tárgyalásokat az NMHH-val a témában.
Az Advenio Zrt.-t a közelmúltban Simicska Lajos érdekeltségeiből vásárolta meg a Sláger Rádió Zrt., amely a korábbi piacvezető Sláger Rádiót is tulajdonolta 2009-ig. Az új tulajdonosok tervei között szerepel, hogy tovább növeljék a Class FM piacvezető pozícióját, hiszen – mint azt már korábban közölték – hosszú távon terveznek a hazai rádiós piacon, így további akvizíciós lehetőségeket is vizsgálnak. A vezetőség jelenleg is új helyszínt keres a stúdiónak. Mint ismeretes, új vezérigazgató és programigazgató vezeti a rádiót. Földes Ádám, az új vezérigazgató, aki korábban a Sláger Rádió kereskedelmi igazgatója, illetve a Danubius Rádió vezérigazgatója volt. Az új programigazgató Hamvas Viktor, illetve a vezetést segíti a közelmúlttól Bolla Zsolt, a Sláger Rádió korábbi programigazgatója.
Földes Ádám, a rádió nemrégiben kinevezett vezérigazgatója így nyilatkozott a témában: „Továbbra is célunk, hogy a jogszabályi kötelezettségeinknek eleget téve működjünk, tovább erősítsük a Class piacvezető pozícióját, szórakoztassuk a mintegy 3 milliós hallgatói bázisunkat, illetve az eddigi és a jövőbeli partnereinket és az ügyfeleinket maradéktalanul kiszolgáljuk”.
A Class FM messze a legnépszerűbb rádió Magyarországon, a TNS Hoffmann–Mediameter konzorcium 2016. március-júniusi időszakra vonatkozó adatai alapján a 15 évesnél idősebb korosztály körében naponta átlagosan csaknem 2,7 millióan hallgatták. Naponta országosan 5,7 millióan, míg a fővárosban több mint 1 millióan rádióznak a 15 éves és idősebb magyar felnőtt lakosságban.
A Music FM közönsége 900 ezres, a Sláger FM hallgatósága a félmilliót közelíti. Százezer feletti táborral még az Info Rádió (113 ezer) rendelkezik. Egy átlagos napon a Lánchíd Rádiót 86, a Jazzy-t 77, a Klasszik Rádiót 57 ezren hallgatták.
A fővárosban a Class FM-et 446 ezren, a Sláger FM-et 290 ezren, a Music FM-et 254 ezren hallgatták naponta. Az Info Rádió napi hallgatótábora 84 ezres, a Jazzy-é 53 ezres, a Klasszik Rádióé és a Lánchídé 50 ezer alatti. Budapesten a rádióhallgatók száma több mint 1 millió fő.
Forrás: mmonline.hu