A Mérték 2014 óta rendszeresen készít kérdőíves kutatáson alapuló elemzést a magyar felnőtt lakosság hírfogyasztási szokásairól. A legutolsó ilyen jellegű kutatás 2020-ban zajlott, azóta sok szempontból megváltoztak a hírfogyasztási szokásaink.

Program:
10:00 – 10:05 – Megnyitó
10:05 – 10:25 – Prezentáció: Hírfogyasztási szokások Magyarországon, Hann Endre, igazgató, Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet
10:25 – 11:25 – Kerekasztal-beszélgetés a magyarországi nyilvánosság állapotáról
11:25: A tényellenőrzés szerepe a hírfogyasztásban, Molnár Csaba (Political Capital)
Résztvevők:
Nagy Ádám, szociológus, ifjúságkutató, a Magyar Narancs lapigazgatója
Sík Endre, közgazdász, szociológus, egyetemi tanár
Szávai Petra, PhD hallgató, a Mérték kutatója
A beszélgetést moderálja Urbán Ágnes egyetemi docens, a Mérték Médiaelemző Műhely igazgatója
A tanulmány a HDMO (Hungarian Digital Media Observatory, azaz a Magyar Digitális Média Obszervatórium) nevű projekt keretében készült. A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg.
Az eseményt a következő linken tudja visszanézni: https://youtube.com/live/taRN8rTEQ5A?feature=share