Nem volt túlságosan ismert, nem versenyzett a nagyokkal, sem indexes sem telexes nem akart lenni, egyszerűen igyekezett újságként működni. A szlovákiai magyar nyelvű portál, a Napunk értékelését szemlézzük. ( A címlapon a napunk.sk szerkesztői csapata )
A portál kilógott a magyar átlagból, több szempontból is. Elsősorban azért, mert józan tudott maradni, és egy olyan hivatástudat állt mögötte, mely egyre inkább kiveszőben van a médiatérből – írják a szlovákiai magyar kollégák.
Az Azonnali nem akart második Index vagy Mandiner lenni 2017-es alapításakor, újságírói egyszerűen csak… újságot akartak írni. Kívül a szekértábor-logikán, felülemelkedve az egyre trendibbé váló politikai aktivizmuson, elkötelezve a sztori iránt. S tette ezt kitartóan annak ellenére, hogy a lap többségi tulajdonosa Ungár Péter LMP-s politikus volt, ami egyetlen normális médiaközegben sem lenne kóser.
Hozzáteszik, bár nem egyedi, hogy gazdasági okoból egy-egy orgánum megszűnik, az meglepő, hogy egy lapot szó szerint egyik napról a másikra el lehet tüntetni a piacról.
A kormánypárti propagandabirodalom is elkezdi lenyesegetni a túl költséges és kevésbé hatékony ágait – optimalizálni kell a hét szűk esztendőben a monstrumot, ráadásul a közösségi médián keresztül terjesztett egybites üzenetek láthatóan sokkal hatékonyabbak ebben az átalakuló világban, mint a szerkesztőségek körülményes fenntartása.
A sajtót a propagandától elválasztó barikád másik felén dolgozó, az újságírást komolyan gondoló műhelyekre azonban nehéz idők jönnek – és félő, hogy előbb az Azonnalihoz hasonló kis műhelyek esnek el, aztán a nagyobbak is, ha elfogy körülöttük a levegő – írja a Napunk.sk.