Magyarországon válaszolták a harmadik legkevesebben (55 százalék), hogy naponta legalább egyszer a hagyományos médiából szereznek közéleti és politikai információkat.
Ez az uniós átlaghoz képest magas a magyarok aránya, akik a közösségi médiából szereznek információkat a közéletről és a politikáról, és viszonylag kevesen érdeklődnek ilyen témák iránt a hagyományos médiából a csütörtökön megjelent Eurobarometer alapján.
A közösségi médiánál ugyanerre a kérdésre viszont már magasan az uniós átlag felett áll a magyar eredmény (66 százalék). Magyarország a 27-ből az öt tagállam egyike, ahol többen szereznek információkat a közösségi médiából, mint a tévéből, bár csak kis különbséggel (55-53 százalék).
A magyar válaszadókat – az uniós országok túlnyomó többségéhez hasonlóan – különösen az egészségügy érdekelte 63 százalékkal. Ez csak kicsivel van az uniós átlag felett, de a második helyezett demokráciánál és jogállamiságnál (Magyarországon 53 százalék, az EU-ban 47 százalék), valamint a szociális ügyeknél (Magyarország: 45 százalék, EU: 40 százalék) már nagyobb az eltérés. A migráció és menedékjog a magyar válaszadóknál annak ellenére csak a nyolcadik lett, hogy uniós átlagban a harmadik. Mindössze a mezőgazdaság, valamint az EU energetikai és ipari önállósága érdekelte kevésbé a hazai megkérdezetteket a konkrét témák közül, például az éghajlatváltozás és az uniós védelempolitika is megelőzte ezeket. -írja a telex cikke.
A közösségi médiás közéleti információforrásoknál Magyarországon tarolt a Facebook 80 százalékkal. Ez a harmadik legmagasabb arány a tagállamok között, messze az 58 százalékkal második helyen álló YouTube, valamint a 34 százalékkal harmadik TikTok előtt. A magyar válaszadók az uniós átlag alatt keresnek tudatosan közéleti információkat, és átlag felett csak szembe jön velük.
A felmérésből kiderül még, hogy erős Magyarországon a politikusok és a politikai influenszerek közösségi médiás szerepe. A magyarok a negyedik legnagyobb arányban követnek tartalomgyártókat, és leginkább a közelmúltbeli események politikai, társadalmi kommentárját részesítik előnyben.
A válaszadók több mint egyharmada (37%) jelezte, hogy követi a véleményvezéreket vagy a tartalomkészítőket a közösségimédia-csatornákon. A fiatalok (15-24 évesek) körében az eredmény jelentősen emelkedik (74%).
Kép: Eurobarometer.com