Erről kérdezik az újságírókat a kommunikációkutatók
Pintér Dániel és Laza Bálint kommunikációkutatók a szerkesztőségekben és korábban újságíróként dolgozó kollégákat kérdezik a szakértőhasználati és egyéb megszólaló felkérési szokásokról. Azt kérik a kollégáktól, töltsék ki minél többen, hogy minél reprezentatívabb anyag készülhessen.
A kutatás kitöltése névtelen és kb. 8percet vesz igénybe, itt érhető el.
A kutatás eredményei nemzetközi tanulmány formájában fognak megjelenni a közeljövőben. Kérdés esetén az info@lazabalint.hu email címen érdeklődhetnek.
Ez a kérdőív a magyar újságírók, szerkesztőségi felépítésben dolgozó írott és audiovizuális tartalomelőállítók szakértőhasználati és egyéb megszólaló felkérési szokásait vizsgálja.
Fő kutatási kérdésünk, hogy hogyan, milyen szempontok alapján, miért és milyen gyakorisággal építenek be külső véleményt az újságírók által írt cikkekbe, előállított videós tartalmakba.
A kutatás előzményei publikált tanulmányok formájában:
Pintér Dániel Gergő – Laza Bálint (2024) Episztemikus buborékból a visszhangkamrába: a szakértők és álszakértők megkülönböztetésének problémái a digitális médiatérben, JEL-KÉP 2023(1):88-109 Jel-Kép 2023/1.
Laza Bálint – Pintér Dániel Gergő (2022) Az episztemikus függés vizsgálata a szakértő-laikus kapcsolatban: a tudománykommunikációs modellek szakértőképének összehasonlító elemzése, Filología 2022(1-4):6-26 Filologia_2022_1-4.pdf – Google Drive
A kutatás szakmai támogatója a Magyar Public Relations Szövetség, a Magyar Újságírószövetség, a Magyar Reklámszövetség, a Magyar Kommunikációtudományi Társaság, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete, a Magyar Lapkiadók Egyesülete és a Magyar Marketing Szövetség.

Kép forrása: pixabay.com