A Marketing&Media minden évben kihozza a digitális top 50 listáját, ahol neves média, és kommunikációs szakembereket rangsorolnak különböző szempontok alapján. A legfontosabb mérce a hatékonyság, szakmai elismertség, társadalmi szerepvállalás és innovációs képesség.
A lap szerint a lista jól mutatja, hogy a digitális piac ma egyszerre jutalmazza a hosszú távú építkezést és a gyors, adatalapú alkalmazkodást.
Idén Bán Zoltán, a Net Média Zrt. (a profession.hu-t is kiadó vállalat) vezérigazgatója végzett az élen a Marketing&Media magazin digitális Top 50 rangsorában. A 2024-es listavezető, a partizános Gulyás Márton a második helyen végzett, a harmadik pedig a Profession.hu vezetője, Martis István lett. Idén a rangsor szereplőinek legnagyobb részét a topvezetők adták, és folytatódott az a trend, hogy csökken az e-kereskedelemben érdekelt szakemberek száma.- tudhattuk meg a mmonline.hu cikkéből.
A digitális Top 50 élmezőnye dinamikusabban változik mint a médiapiaci rangsora, ahol gyakrabban találkozunk állandó nevekkel az élbolyban. Itt sokkal inkább érvényesül a piac mozgékonysága és az új szereplők gyors előretörése. Három évvel ezelőtt Bíró Pál, a Google magyarországi vezetője állt a rangsor élén, őt tavalyelőtt Bán Zoltán, a Portfolio.hu-t is működtető Net Média Zrt. vezérigazgató-társtulajdonosa követte. Tavaly újabb váltás történt, Gulyás Márton, a Partizán alapító főszerkesztője került az első helyre. Az idén ismét változás volt az élen, visszatért a korábbi listavezető, Bán Zoltán.
Ugyanakkor az elmúlt évek első helyezettjei is ott sorakoznak az élmezőnyben, hiszen Gulyás Márton a második, Bíró Pál az ötödik helyen végzett, emellett hatalmas előrelépéseket is látni az első öt helyen. A harmadikon végzett Martis István, a Profession.hu-t vezető szakember egy éve még a 24. volt, a negyedik Lunczner Ádám, a Mindshare innovációs igazgatója pedig tavaly ilyenkor a toplista 49. helyén tűnt fel.
A technológiai és hirdetési területeket a lista első tíz helyezettje között Lunczner Ádám (Mindshare) és Bíró Pál (Google Hungary) képviselik: előbbi az integrált médiatervezés új irányát építi, az utóbbi által képviselt techóriás pedig olyan fejlesztéseket jelentett be, mint a kvantumprocesszor vagy az új Pixel-szériás mobilok. A hazai hírmédia jelenlétét erősíti a hatodik helyen álló Pető Péter (24.hu) – náluk az előfizetéses modell bevezetése volt az elmúlt időszak legfontosabb üzleti lépése. Starcz Ákos idén a hetedik helyen végzett, az általa irányított Indamedia a médiaportfólió bővítése mellett a rendezvénypiacon is új irányokat nyitott. Őt Csiszár Gergő követi, aki az influencer szektor egyik legkomplexebb platformját építi a PFR Group alapító-vezérigazgatójaként. A kilencedik helyen Sárospataki Albert következik, aki a Billingo online számlázó vezetőjeként új fizetési megoldásokkal segíti a kkv-k digitalizációját. Az Atmedia Csoport digitális osztályvezetője, Erdélyi Eszter lett 2025-ben a tizedik helyezett – ő az egyik legnagyobb hazai digitális hirdetési médiaügynökségi portfóliót felügyeli.
A TOP 10
1. Bán Zoltán, Net Média Zrt. (Portfolio.hu)
2. Gulyás Márton, Partizán
3. Martis István, Profession.hu
4. Lunczner Ádám, Mindshare / IAB Hungary
5. Bíró Pál, Google Hungary
6. Pető Péter, 24.hu
7. Starcz Ákos Indamedia, Libri-Bookline
8. Csiszár Gergő, PFR Group
9. Sárospataki Albert, Billingo
10. Erdélyi Eszter, Atmedia
Kiemelt kép: besocial Facebook oldal






