A Google és a Meta felületeiről eltűnnek a politikai hirdetések. Az egyelőre nem világos, hogy a Facebookon milyen szigorral és pontosan hogyan érvényesül a tiltás, illetve nyitva maradnak-e olyan kiskapuk, amelyeken keresztül továbbra is elhelyezhetők lesznek politikai tartalmú hirdetések az oldalon.
A Google anyacége viszont a 24.hu kérdésére jelezte: már szeptember 22-étől száműzik a politikai hirdetéseket a felületeikről, így a YouTube-ról, és minden reklámozónak kötelező lesz nyilatkoznia arról, hogy a hirdetése politikai jellegű-e vagy sem, amit a mesterséges intelligencia és emberi erő kombinációjával is ellenőriznek. Szakértőket kérdeztünk arról, hogy mindez milyen hatással lehet a jövő áprilisi választás kampányára.
Átalakul az online nyilvánosság Magyarországon, miután két techóriás, a Meta és az Alphabet úgy döntött, megszünteti felületein a politikai hirdetéseket az Európai Unió területén. Azért jutottak erre, mert szerintük plusz költséggel járna megfelelni az ősztől hatályos, szigorított uniós átláthatósági szabályoknak.
Ezek a tiltások nagy változást hozhatnak a hazai politikai marketingben is. Bővebben a 24.hu cikkében olvashat a témáról.