Messze az átlagot meghaladó mértékben nőtt a sajtóhoz köthető alapítványok által gyűjtött 1 százalékos felajánlások összege. Az éves növekmény negyede ment ilyen szervezetekhez, adta hírül a G7.
Ebben szerepe volt, hogy többen is most indítottak először ilyen kampányt, de hozzájárult az is, hogy a kormány a felajánlások idején dobta be az átláthatóságinak nevezett törvényt.
Idén több mint 20 milliárd forintot gyűjtöttek civil szervezetek a személyi jövedelemadójuk 1 százalékát felajánló emberektől. Ez abszolút rekord, a tavalyi értéket közel 3 milliárd forinttal haladta meg.
Nemcsak a felajánlott összeg, hanem a felajánlók száma is emelkedett. Ezúttal 1,83 millióan rendelkeztek adójuk 1 százalékáról, ami 2017 óta a legmagasabb szám.
A legtöbb felajánlást a (G7-et is kiadó) Telex alapítványa kapta, amely először futott neki ilyen kampánynak, és így is több mint 580 millió forintot gyűjtött. A második a tavaly első helyen végző Partizán lett közel 472 millióval lett.

Kép forrása: pixabay.com