Hiánypótló kiadványként mutatta be most megjelent online pr-szótárát a Magyar PR Szövetség (MPRSZ) Drinks&Links rendezvénysorozatának október 26-i estjén. A szervezet közleménye emlékeztet: több mint negyedszázada készült már egy angol–magyar pr-szótár print változatban, ám azóta olyan sokat fejlődött a szakma és változott a világ, hogy a public relations néhány hazai nagyágyúja úgy döntött, itt az ideje egy friss, online verziónak.
Az új, webes szótár alapító-főszerkesztője dr. Sós Péter János címzetes egyetemi tanár, lektorai dr. Rácz Gábor PhD és Sárosi Péter, mindhárman az MPRSZ Örökös Tagjai. A kommunikációs jogi szókészlet dr. Buday-Sántha Andrea PhD habilitált főiskolai docens munkájának eredménye, míg a válságkommunikációs szókészlet összeállításában Böhm Kornél kríziskommunikációs szakértő vállalt fontos szerepet.
A PR Szótár e pillanatban közel 450 szócikket tartalmaz, 11 témában, a lobbytól a médián keresztül a márkázásig, és tisztába teszi a pr, a reklám és a marketing alapfogalmait is. A média témakörében jelenleg 53 szócikk szerepel, de a készítők várják a további szavakat, kifejezéseket a felhasználóktól – természetesen a többi témakörben is.

A készítők nem titkolt célja volt, hogy egyrészt tisztázzák a szakszavak jelentését, másrészt segítsenek az egyetemistáknak és a pályakezdőknek, hogy könnyebben eligazodjanak a kommunikációs szakmák nyelvezetében és a fordításban. A szótár angol és magyar címszavakat és hozzájuk tartozó rövid, magyar nyelvű értelmezéseket tartalmaz.
További részletek: https://media1.hu/2023/10/27/megjelent-a-magyar-pr-szovetseg-online-pr-szotara/