Az Átlátszó szedte darabokra a tavalyi eladási illetve olvasottsági adatokat. Ebből látszik, hogy a tavalyi év második felében a legnépszerűbb nyomtatott hírlap is csak 50 ezer példányban kelt el, miközben 2010-ben még ennek a két és félszeresét vásárolták az olvasók. A húsz toplistás sajtótermékből mostanára már csak három nem a kormánypárti hírmédiához tartozik. A nyomtatott lapokat minden esetben sokszorosan lekörözi online verziójuk elérése. Az online hírportálok közül tavaly az Origo volt a leglátogatottabb, közel egymilliós napi eléréssel – derül ki a statisztikákból.
Soha nem vásároltak még aktívan olyan kevés példányt, mint az előző év második félévében. A Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (MATESZ) statisztikája alapján az aktívan vásárolt hírlapok közül a legnépszerűbb az Észak-Keleti Napló volt, nem sokkal több mint 50 ezer példánnyal. Ehhez képest 2010-ben még a két és félszeresét, 126 ezer példányt vásároltak aktívan az olvasók. Tizenhárom éve még a Blikk állt a lista élén – megközelítette a 195 ezres példányszámot.
Az első helyezettek között tavaly a Blikk, a Szabad Föld, a Kisalföld és a HVG is szerepelt. A legolvasottabb nyomtatott lapoknak egy év leforgása alatt is több ezerrel esett a vásárlási átlaga. A többi, hasonló népszerűségű újságból ráadásul feleannyi vagy kevesebb fogy. A húsz legnépszerűbb lapot tartalmazó lista alján az Új Néplap, a Petőfi Népe, valamint megyei hírlapok állnak.
Az Átlátszó korábbi gyűjtése alapján a nyomtatott sajtótermékek 85 százaléka a kormánypárti hírmédiához tartozik, csupán három termék (a Blikk, a HVG és a Népszava) nem.