Magyar Újságírók Országos Szövetsége
Tagdíj befizetés most!
  • A MÚOSZ
    • Rólunk
    • Szervezet
      • Küldöttgyűlés
      • Elnökség
        • Elnökségi határozatok 2025
        • Elnökségi határozatok 2024
        • Elnökségi határozatok 2023
        • Elnökségi határozatok 2022
        • Elnökségi határozatok 2020
        • Elnökségi határozatok 2018
        • Elnökségi határozatok 2017
        • Elnökségi határozatok 2016
        • Elnökségi határozatok 2015
      • Ellenőrző Bizottság
      • Etikai Bizottság
      • További bizottságok
      • Szakosztályok
      • Alapítványok
      • Alapdokumentumok
        • Alapszabály
        • Etikai kódex
        • A MÚOSZ stratégiája
        • Közhasznúsági jelentés
        • A MÚOSZ befektetési szabályzata
    • A MÚOSZ díjai
    • SZMSZ
    • Gyászhírek
    • Archívum
    • Sajtószemle
  • Szolgáltatások
  • Tagfelvétel
  • Tagdíj
  • Szakosztályok
  • Pályázatok
  • Oktatás
    • Média Akadémia
    • Fotóriporter
      • Riport és dokumentarista fotó 1.
      • Riport és dokumentarista fotó 2.
      • Fotóriporter tanfolyamra jelentkezés
      • Tanáraink
  • Galéria
    • Fotók
    • Karikatúra
      • A Sajtószabadság 2024 karikatúrapályázatra beérkezett rajzokból rendezett kiállítás anyaga
  • Állás
  • Kapcsolat
Nincs eredmény
Összes eredmény megtekintése
  • A MÚOSZ
    • Rólunk
    • Szervezet
      • Küldöttgyűlés
      • Elnökség
        • Elnökségi határozatok 2025
        • Elnökségi határozatok 2024
        • Elnökségi határozatok 2023
        • Elnökségi határozatok 2022
        • Elnökségi határozatok 2020
        • Elnökségi határozatok 2018
        • Elnökségi határozatok 2017
        • Elnökségi határozatok 2016
        • Elnökségi határozatok 2015
      • Ellenőrző Bizottság
      • Etikai Bizottság
      • További bizottságok
      • Szakosztályok
      • Alapítványok
      • Alapdokumentumok
        • Alapszabály
        • Etikai kódex
        • A MÚOSZ stratégiája
        • Közhasznúsági jelentés
        • A MÚOSZ befektetési szabályzata
    • A MÚOSZ díjai
    • SZMSZ
    • Gyászhírek
    • Archívum
    • Sajtószemle
  • Szolgáltatások
  • Tagfelvétel
  • Tagdíj
  • Szakosztályok
  • Pályázatok
  • Oktatás
    • Média Akadémia
    • Fotóriporter
      • Riport és dokumentarista fotó 1.
      • Riport és dokumentarista fotó 2.
      • Fotóriporter tanfolyamra jelentkezés
      • Tanáraink
  • Galéria
    • Fotók
    • Karikatúra
      • A Sajtószabadság 2024 karikatúrapályázatra beérkezett rajzokból rendezett kiállítás anyaga
  • Állás
  • Kapcsolat
Nincs eredmény
Összes eredmény megtekintése
Magyar Újságírók Országos Szövetsége
Nincs eredmény
Összes eredmény megtekintése
Home Szakosztály

A 2019-2021-es médiapiac vesztese a nyomtatott sajtó

Szerző: Gócza Sára

MÚOSZ Írta: MÚOSZ
2023.02.18.
in Szakosztály
Reading Time: 4 mins read
0
0
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

A MÚOSZ Kommunikációs és PR Szakosztály felkérésére tartott prezentációt Sugatagi Gábor az NMHH Piackutatási és Piaci Monitoring Osztályának vezetője, akinek előadásából a nyomtatott sajtóra nézve szomorú tényadatokra derült fény.

 

A lehangoló adatok ellenére egy igazán közvetlen, érthető és jó hangulatú esemény zajlott február 8-án, melynek témája a tavaly év végén megjelent 2019-2021-es médiapiaci adatok és a 2022 Médiapiaci Jelentés c. kiadvány, illetve annak tartalma volt.

Ma már a média különböző szereplőit és a közönséget sem lepi meg az internetfelhasználás összefoglalt három évének folyamatos növekedése, illetve, hogy az idősebb korosztály is egyre fogékonyabb a modern technológiára. Az online töltött idő pedig az egész médiapiac alakulására hatással van. Az már viszont többeknek érdekes volt, hogy az elmúlt 8 évben a GDP-nél kétszer-háromszor nagyobb arányban nőttek a reklámbevételek. A hirdetők értelemszerűen inkább fordulnak az internetes oldalak felé, mivel ott találják meg potenciális vásárlóikat és hirdetni is sokkal olcsóbb ezen a felületen.

 

Mindezek egyenes következménye, hogy a 2019-2021-es időszakaszra lebontott évi reklámköltésekben a nyomtatott sajtó egyre jobban visszaszorul. Az olvasói szám csökkenésével és azzal, hogy az interneten többnyire ingyenes információforráshoz jutnak az emberek, a nyomtatott sajtó hirdetési bevételi is egyre apadnak. Így egyre nehezebben maradnak életben a nyomtatásban megjelenő lapok. Bár, a jelentés szerint, az még most is előnyt jelent, ha egy médiumnak van nyomtatott és online változata, mivel az emberek hitelesebbnek fogják tartani, de ez egy kétélű kard. Hiszen ez a két verzió nem lehet egymás tükörképe! Az online tartalomnak sokkal bővebbnek, sokkal többnek és részletesebbnek kell lenni, amellett, hogy gyorsabban is változik. Sugatagi Gábor azt is elárulta, hogy az életmód magazin az egyetlen olyan nyomtatott médiatípus, amelynek olvasószáma nem fogyatkozik, így abba esetleg érdemes még befektetni.

 

Az NMHH médiapiaci jelentésének adatai és az ezt bemutató színes grafikonok a nyomtatott sajtó viszonylatában minden téren csökkenő százalékokat mutatnak. Legyen az a hirdetési kiadások megoszlása, a reklámköltés vagy a rendszeres újságolvasók aránya (pl.: nem, korcsoport, iskolázottság, település szempontjából). Viszont az is elhangzott, hogy sem a rádiósoknak, sem a tévéseknek nem kell félniük, mert a fogyasztóik száma szilárd és biztos. Ezekre a platformokra biztosan megéri még tartalmat gyártani. De már látható egy erősödő trend, ami izgalmassá teszi a képet. Ám a gyorsan növekvő és nagy népszerűségnek örvendő lekérhető tartalmakat kínáló és streaming szolgáltatók mellett, még így is napi átlag 295 percet töltünk tévénézéssel, ami lássuk be, majdnem öt óra! A rádió pedig úgy beleitta magát a mindennapi életünkbe, hogy bár hallgatóinak száma nem növekszik, de konstans szintet tud fenntartani.

 

Mindezek mellett azt is megtudtuk, melyek, fő műsoridőben, a legnézettebb csatornák, hogyan alakult az első tíz legolvasottabb lap sorrendje a vizsgálat éveiben, mikor hallgatnak az emberek rádiót. Ehhez jött hozzá még sok-sok információ. Például, hogy a különböző generációk és eltérő végzettségű személyek hány percet töltenek átlagosan egy oldalon olvasással, a magyar internetezők hány százalékának van streamingszolgáltatáshoz hozzáférhetősége és, hogy Magyarországon a közterületi hirdetés bevétele magasabb százalékkal bír, mint külföldön. Továbbá, hogy a külföldi bevétel sokkal nagyobb az online hirdetésekből, mint a magyar tartalomszolgáltatóké.

 

A számok, adatok és grafikonok világában sokan élvezettel merültek el, így az előadás végén számos szakmai kérdés merült fel a résztvevőkben, amikre az NMHH osztályvezetője részletesen válaszolt. Azok, akik további összefüggéseket kerestek, vagy még több adatot szerettek volna átböngészni, magukhoz vehették a „2022 Médiapiaci jelentés” c. kötetet nyomtatott változatát is. Ha Ön is tájékozódni szeretne a témában, akkor a jelentést most is le tudja tölteni pdf formátumban az NMHH honlapjáról itt https://nmhh.hu/dokumentum/234335/NMHH_mediapiaci_jelentes_2022.pdf. Ha nyomtatott formátumban szeretné a jelentést, akkor jelezze azt felénk és kérését továbbítjuk az NMHH felé. Megszervezzük, hogy ingyenesen hozzájuthasson egy példányhoz az NMHH központjában.

 

Szerző: Gócza Sára

Címkék: Kommunikációs és PR SzakosztálySzakosztályi publikációk

Friss hírek

MÚOSZ-állásfoglalás: Védjük meg a független sajtót!

2025.05.14.
Már elérhető László Ágnes és Békesi László beszélgetésének felvétele

Már elérhető László Ágnes és Békesi László beszélgetésének felvétele

2025.05.14.
A megismételt küldöttgyűlés időpontja: 2023. május 27. (szombat) 11.00 óra.

Elnökjelöltek vitája a MÚOSZ-ban

2025.05.14.
XIV. Leó kiállt a bebörtönzött újságírók mellett, és a mesterséges intelligencia kihívásaira figyelmeztetett

XIV. Leó kiállt a bebörtönzött újságírók mellett, és a mesterséges intelligencia kihívásaira figyelmeztetett

2025.05.12.
Facebook Youtube

ÜGYFÉLSZOLGÁLAT

Hétfő 11.00 – 16.00
Kedd 13.00 – 18.00
Szerda 11.00 – 16.00
Csütörtök 11.00 – 16.00
Péntek 9.00  –  14.00

E-mail: uf@muosz.hu

ELÉRHETŐSÉGEINK

1064 Budapest,
Vörösmarty u. 47/A
Központi telefon:
(1) 478-9040
Titkárság: iroda@muosz.hu

Copyright © 2016 by Magyar Újságírók Országos Szövetsége.

Welcome Back!

Jelentkezzen be a fiókjába

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Belépés

Add New Playlist

Nincs eredmény
Összes eredmény megtekintése
  • MÚOSZ
    • Rólunk
    • Szervezet
      • Küldöttgyűlés
      • Elnökség
      • Alapdokumentumok
      • Etikai Bizottság
      • Alapítványok
      • További bizottságok
      • Szakosztályok
    • A MÚOSZ díjai
    • SZMSZ
    • Gyászhírek
    • Archívum
  • Tagfelvétel
  • Tagdíj
  • Szakosztályok
  • Pályázatok
  • Galéria
    • Karikatúra
      • A Sajtószabadság 2024 karikatúrapályázatra beérkezett rajzokból rendezett kiállítás anyaga
    • Fotó
  • Oktatás
    • Média Akadémia
    • Fotóriporter
      • Alapozó
      • Riport és dokumentarista fotó 1.
      • Riport és dokumentarista fotó 2.
      • Fotóriporter tanfolyamra jelentkezés
      • Tanáraink
  • Állás
  • Kapcsolat
  • Languages

Copyright © 2016 by Magyar Újságírók Országos Szövetsége.

Ez az oldal cookie-kat használ, hogy a legjobb élményt tudjuk nyújtani a felhasználóinknak! További információ.
X