A helyi újságíróknak, szerkesztőknek, kommunikációs szakembereknek szervezett tanfolyam második programja október 27 – én lesz a MÚOSZ-ban 10-től 16 óráig.
Helyzetkép: a nagyobb helyi lapoknál többnyire gyakorlott újságírók dolgoznak, ám az olvasói szokások változása, a piaci folyamatok (megugró költségek, akadozó terjesztés stb.) átalakulása új, az eddigieknél kreatívabb megoldásokat igényelnek. Az eddig helyben külön dolgozó szerkesztőségek (tv, rádió, online, print) egymásra vannak/lesznek utalva, merthogy az optimálisnál kevesebb emberrel kell többet produkálni. Mindezt gyorsan, magas minőségben, érdekesen, hatékonyan. Ez a túlélés záloga.
A képzés célcsoportja: olyan helyi szerkesztők, újságírók, kommunikációs referensek, akik tapasztalattal rendelkeznek, de a megújuláshoz, változtatáshoz új impulzusra, új ötletekre, új kommunikációs megoldásokra van szükségük.
A képzés helyszíne: 1064 Budapest, Vörösmarty u. 47/a
Október. 27.
Helyi lapok: szinergia, minden szinten 2.
A program moderátora: Kövesdi Péter, az Érdi Médiacentrum vezetője
10.00.- 10.05. Köszöntő – Kocsi Ilona, a MÚOSZ elnöke
10.10.- 11.00: Szinergia, minden szinten – Médiaközpontok tapasztalatai, integrált megoldások bemutatása
Jaksity Kata ügyvezető, Zuglói Információs és Médiaközpont Kft.
Beke Károly ügyvezető, Csokonai Nonprofit Kft.
11.00.- 11.10. Kérdések, válaszok
11.15.-11.35. Tartalomstratégia: milyen lapot adjunk a helyi lakósoknak? Mi a jövő? Tartalommegosztás, szinergia, együttműködés.
Előadó: Vágvölgyi B. András, a 9 Magazin főszerkesztője
11.35.- 11.45. Kérdések, válaszok
11.50.- 12.15: Mennyire speciális a tartalmunk? Csak online megjelenésre alkalmas vagy nyomtatott lapba, esetleg blogba, spotba, televíziós megjelenítésre is…- Nem túlzás ennyi mindent elvárni? Előadó: Pálinkás János online kommunikációs szakértő, a Klubrádió online szerkesztője
12.15.- 12.25. Kérdések, válaszok
A délután program előadója: Pálinkás János
12. 30. -12.50. Ha online, akkor minden mérhető. Miért fontos az analitika? Mit mutatnak a Google és a Facebook számai?
12.50..-13.00. Kérdések, válaszok
13.05. – 13.35: Szünet, kávéval, pogácsával, szendviccsel
13.40. – 14.00. Keresőoptimalizálás: miért fontos, és hogyan tudunk tenni azért, hogy megtalálják a tartalmainkat?
14.00.- 14.10: Kérdések, válaszok
14.15. – 14.30. Hogyan tudunk növekedni a Facebookon? Közönség célzása: Hogyan juttathatunk el tartalmakat a mi célközönségünknek a Facebookon? Vagy az Instagrammon (Twitteren, Tik-Tokon???)
14.30- 14.40. Kérdések, válaszok
14.45. – 15.00: A technikai fejlődés nemcsak pénz kérdése… Ingyenes digitális eszközök használata: kommunikációra és tartalomgyártásra
15.05-15.15: Kérdések, válaszok
15.15.-15.35. Mi így csináljuk – példák arra, másoknál miként működik az integráció, avagy miért nem tud ragadós lenni az olasz példa?
Merényi Miklós újságíró, menedzser
Előadó:
15.40. – 15.55. Kérdések, válaszok
16.00: Zárás, a program összefoglalója
Jelentkezni lehet erre a linkre kattintva.