„Aggodalommal figyeli az arculatformálással, kapcsolatápolással, reklámtevékenységgel foglalkozó cégeket tömörítő Magyar PR-szövetség, amint egyre nagyobb szerepet kapnak az álhírek (csúsztatások, hamisítások) a tömegtájékoztatásban, és nagy mennyiségben – ellenőrizetlenül, gyakran szándékosan – jelennek meg a közösségi oldalakon. A szövetség aggodalmára az ad okot, hogy az álhírek ilyen mértékű elterjedése már a kommunikációs alapú társadalmunkban a valós információk hitelességét, s a társadalom egységét veszélyezteti.
Az MPRSz felhívja a pr-rel foglalkozókat és a média munkatársait, hogy a maguk eszközeivel lépjenek fel a hírhamisítások ellen. Ne találjanak ki és ne terjesszenek hamis híreket, és a közösségi médiában határozottan szűrjék ki az egykor hírlapi kacsaként ismert hoaxokat, azaz beugratásokat, megtévesztéseket, átveréseket, álhíreket. Minden lehetséges módon enyhítsék az alternatív valóságokból keletkező társadalmi szembenállásokat!”
További részletek az Infovilág cikkében >>>
(Címlapkép forrása: Infovilág)