Magyar Újságírók Országos Szövetsége
Tagdíj befizetés most!
  • A MÚOSZ
    • Rólunk
    • Szervezet
      • Küldöttgyűlés
      • Elnökség
        • Elnökségi határozatok 2025
        • Elnökségi határozatok 2024
        • Elnökségi határozatok 2023
        • Elnökségi határozatok 2022
        • Elnökségi határozatok 2020
        • Elnökségi határozatok 2018
        • Elnökségi határozatok 2017
        • Elnökségi határozatok 2016
        • Elnökségi határozatok 2015
      • Ellenőrző Bizottság
      • Etikai Bizottság
      • További bizottságok
      • Szakosztályok
      • Alapítványok
      • Alapdokumentumok
        • Alapszabály
        • Etikai kódex
        • A MÚOSZ stratégiája
        • Közhasznúsági jelentés
        • A MÚOSZ befektetési szabályzata
    • A MÚOSZ díjai
    • SZMSZ
    • Gyászhírek
    • Archívum
    • Sajtószemle
  • Szolgáltatások
  • Tagfelvétel
  • Tagdíj
  • Szakosztályok
  • Pályázatok
  • Oktatás
    • Média Akadémia
    • Fotóriporter
      • Riport és dokumentarista fotó 1.
      • Riport és dokumentarista fotó 2.
      • Fotóriporter tanfolyamra jelentkezés
      • Tanáraink
  • Galéria
    • Fotók
    • Karikatúra
      • A Sajtószabadság 2024 karikatúrapályázatra beérkezett rajzokból rendezett kiállítás anyaga
  • Állás
  • Kapcsolat
Nincs eredmény
Összes eredmény megtekintése
  • A MÚOSZ
    • Rólunk
    • Szervezet
      • Küldöttgyűlés
      • Elnökség
        • Elnökségi határozatok 2025
        • Elnökségi határozatok 2024
        • Elnökségi határozatok 2023
        • Elnökségi határozatok 2022
        • Elnökségi határozatok 2020
        • Elnökségi határozatok 2018
        • Elnökségi határozatok 2017
        • Elnökségi határozatok 2016
        • Elnökségi határozatok 2015
      • Ellenőrző Bizottság
      • Etikai Bizottság
      • További bizottságok
      • Szakosztályok
      • Alapítványok
      • Alapdokumentumok
        • Alapszabály
        • Etikai kódex
        • A MÚOSZ stratégiája
        • Közhasznúsági jelentés
        • A MÚOSZ befektetési szabályzata
    • A MÚOSZ díjai
    • SZMSZ
    • Gyászhírek
    • Archívum
    • Sajtószemle
  • Szolgáltatások
  • Tagfelvétel
  • Tagdíj
  • Szakosztályok
  • Pályázatok
  • Oktatás
    • Média Akadémia
    • Fotóriporter
      • Riport és dokumentarista fotó 1.
      • Riport és dokumentarista fotó 2.
      • Fotóriporter tanfolyamra jelentkezés
      • Tanáraink
  • Galéria
    • Fotók
    • Karikatúra
      • A Sajtószabadság 2024 karikatúrapályázatra beérkezett rajzokból rendezett kiállítás anyaga
  • Állás
  • Kapcsolat
Nincs eredmény
Összes eredmény megtekintése
Magyar Újságírók Országos Szövetsége
Nincs eredmény
Összes eredmény megtekintése
Home YES Comment

2016. JÚNIUS 21.

muosz Írta: muosz
2016.06.30.
in YES Comment
Reading Time: 3 mins read
0
0
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren
Kísérletezik a New York Times

 

Új üzleti modellel próbálkozik meg nemsokára a tekintélyes amerikai lap online kiadása, hogy kiszolgálja a reklámok miatt idegeskedő, netán már reklámblokkolók használatára is ráfanyalodó olvasóit.
A New York Times reklámmentes digitális előfizetési rendszer bevezetésével reagál a növekvő reklámblokkolásra – számol be a Wall Street Journal.
A New York Times Co. vezérigazgatója, Mark Thompson is megerősítette, hogy egy olyan opció bevezetésére készülnek, ami alapján azon olvasók, akik hajlandóak mélyebben is a pénztárcájukba nyúlni,  a megszokottnál kicsivel több előfizetési díjért teljesen megszabadulhatnak majd a reklámoktól.
Thompson erről a Cannes Lions reklámfesztiválon is beszélt hétfőn – derült ki a Wall Street Journal cikkéből.  Thompson azt mondta, hogy az olvasóknak meg kell értenie, hogy a tartalom-előállításnak költségei vannak, meg kell fizetni az újságírókat, ezért a médiavállalatoknak bevételekre van szüksége.  Thompson úgy látja, hogy azok a szoftvervállalatok, amelyek reklámblokkolókat fejlesztenek, nem viselkednek fair módon, illetve komoly rombolást végeznek. A vezérigazgató szerint ezért a médiavállalatoknak – lehetőleg közösen – fel kell lépniük a reklámblokkolás jelensége ellen.
A New York Times mindenesetre választási lehetőséget fog felkínálni az olvasóinak, tehát aki nem akar többet fizetni azért, hogy ne találkozzon reklámokkal, maradhat a megszokott csomagnál, aki viszont ki szeretne iratkozni a reklámok világából, a prémium opciót is kérheti, de akkor többet kell majd fizetnie. A vezető ugyanakkor pontos árakat, további részleteket egyelőre még nem említett meg.
A Wall Street Journal cikkéből az is kiderül, hogy a Times hirdetési árbevétele 6,8 százalékkal 140 millió dollárra csökkent a jelen pénzügyi év első negyedévében, de ebben szerepet játszhatott az is, hogy a nyomtatott sajtótermékükben, magyarán a napilapjukban megjelenő hirdetési bevételük is esett, méghozzá 9 százalékkal. A társaság május eleji közlése szerint mindenesetre a hirdetési árbevételének hasonló ütemű csökkenésére lehet számítani a második negyedévben is.
A Timesnak jelenleg 1,16 millió olyan előfizetője van, aki csak a digitális kiadásért fizet.
Az emberek hajlandók kikapcsolni a blokkolást
Mi is beszámoltunk róla, hogy a kiadónál korábban is folytattak egyébként különböző kísérleteket a reklámblokkolók miatt, de eddig inkább azzal próbálkoztak, hogy figyelmeztették az olvasókat. Thompson ezek kapcsán azt mondta nemrégiben, hogy az olvasóik körülbelül 40 százaléka hajlandó volt kikapcsolni a Times oldalán a reklámblokkolót, ha egy erős üzenettel figyelmeztették rá, hogy a magas minőségi tartalomnak ára van, amiért fizetni kell.  Erről a vezérigazgató annak az Interactive Advertising Bureau (IAB) nevű nemzetközi internetes reklámszakmai szervezetnek a panelbeszélgetésén beszélt, amely a reklámblokkolás elleni harc egyik kemény csatára, és amely azt tanácsolja a médiavállalatoknak, hogy korlátozzák a reklámblokkolókat használó látogatóik által elérhető szolgáltatások körét a weboldalaikon.
Thompson egyébként azt is elárulta, hogy natív hirdetésekből – vagyis amikor szerkesztőségi tartalomhoz hasonló megjelenésű reklámokat közölnek – az idei évben 60 millió dollár árbevételük lesz. Ezen cikkszerű anyagok előnye, hogy a reklámblokkolók nem tudják kiszűrni.
A WSJ cikkében egyébként hivatkoznak az Ovum nevű piacelemző cégre is, amely szerint 24 milliárd dollár kárt okoz világszerte a reklámblokkolók használata.

24.hu

Címkék: digitális előfizetési rendszerNew York Timesreklámreklámblokkoló

Friss hírek

Népszava-est a MÚOSZ-ban Szinetár Miklóssal

Népszava-est a MÚOSZ-ban Szinetár Miklóssal

2025.06.02.
Európai újságírók közgyűlése Budapesten

Európai újságírók közgyűlése Budapesten

2025.05.30.

Tiltakozás a civil társadalom és a független sajtó elnémítása ellen

2025.05.29.
Jön a 4. MÚOSZ Könyvnap

Nemsokára itt a MÚOSZ Könyvnap

2025.05.28.
Facebook Youtube

ÜGYFÉLSZOLGÁLAT

Hétfő 11.00 – 16.00
Kedd 13.00 – 18.00
Szerda 11.00 – 16.00
Csütörtök 11.00 – 16.00
Péntek 9.00  –  14.00

E-mail: uf@muosz.hu

ELÉRHETŐSÉGEINK

1064 Budapest,
Vörösmarty u. 47/A
Központi telefon:
(1) 478-9040
Titkárság: iroda@muosz.hu

Copyright © 2016 by Magyar Újságírók Országos Szövetsége.

Welcome Back!

Jelentkezzen be a fiókjába

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Belépés

Add New Playlist

Nincs eredmény
Összes eredmény megtekintése
  • MÚOSZ
    • Rólunk
    • Szervezet
      • Küldöttgyűlés
      • Elnökség
      • Alapdokumentumok
      • Etikai Bizottság
      • Alapítványok
      • További bizottságok
      • Szakosztályok
    • A MÚOSZ díjai
    • SZMSZ
    • Gyászhírek
    • Archívum
  • Tagfelvétel
  • Tagdíj
  • Szakosztályok
  • Pályázatok
  • Galéria
    • Karikatúra
      • A Sajtószabadság 2024 karikatúrapályázatra beérkezett rajzokból rendezett kiállítás anyaga
    • Fotó
  • Oktatás
    • Média Akadémia
    • Fotóriporter
      • Alapozó
      • Riport és dokumentarista fotó 1.
      • Riport és dokumentarista fotó 2.
      • Fotóriporter tanfolyamra jelentkezés
      • Tanáraink
  • Állás
  • Kapcsolat
  • Languages

Copyright © 2016 by Magyar Újságírók Országos Szövetsége.

Ez az oldal cookie-kat használ, hogy a legjobb élményt tudjuk nyújtani a felhasználóinknak! További információ.
X